werk, Australia zoo

8 mei 2016 - Mimili, Australië

Mijn tweede week, inmiddels weet ik bijna alle paarden wel te herkennen en de namen. Dus dat maakt het een stuk makkelijker. Het blijven lange zware dagen, maar tegelijker tijd doe ik het grootste deel van de dag wat ik leuk vind! Dat maakt toch dat de dagen voorbij vliegen. Savonds lig ik weel telkens om half negen in bed en om kwart voor zes sta ik op en deze nachten heb ik wel echt nodig!​

Een grappig ding is, iedereen thuis verklaarde mij altijd voor gek met m'n aloë Vera. Ik gebruik het voor alles als ik verbrand ben als m'n huid te vet is voor wondjes. Hier kan je in de winkels aloe vera gel kopen voor alles. Maar het mooiste is bij de paarden hebben we allemaal bakken waar aloë Vera planten in groeien. Voor echt elk wondje bij de paarden zijn er zalfjes en dingetjes (iedereen vond mij altijd al ver gaan) maar als het dus echt dreigt te ontsteken wordt er aloë Vera gebruikt. Jep ik zweer dat het werkt. het is goedkoop en de beste oplossing voor alles!

Ook begin ik hier steeds beter te kunnen met alle meiden. Begin ze beter te kennen en ik denk wel dat ik kan zeggen dat we echt een leuke groep hebben! Gister vroeg Floor aan mij of ik het leuk vond, omdat veel mensen dit werk niet gewend zijn en na twee weken al weer vertrekken. Maar van mij komen ze niet zo makkelijk af hoor haha. Gelukkig was ze ook tevreden over mij dus ik mag ook blijven :)

Een klein dingetje is wel, het is Australië, dus we staan met buitenritten nog wel eens plotseling stil en dan roept Brook: Do not touch this plant, because it will kill you. Ook ben ik gewaarschuwd voor de kikkers raak ze niet aan! Niet dat het überhaupt in mij op kwam ze aan te raken maar goed.

Zaterdag zijn we met z'n allen naar the Australia zoo geweest.
Ik denk dat de Nederlandse dierentuinen mooier zijn. Uiteraard wel  weer even met de koala's geknuffeld! En er was een spectaculaire show met vogels krokodillen! Ook een show gezien met een tijger. Het was een training en dat ging op een zeer vriendelijke wijze. In mijn ogen vond het beestje het echt leuk!

Vandaag even boodschappen gedaan wat toch best een uitstapje is aangezien je voor de grote supermarkt een uur moet rijden. Verder lekker chillen! Morgen weer een nieuwe week.

1. Marloes Hendriks:
    8 mei 2016
    Wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt. En dat je mag blijven. Hoeveel uur rijd je nu paard?
  2. Cleo Korsten:
    8 mei 2016
    Klinkt als een superleuke job Hedwina! Lekker bezig zijn met de paarden en ondertussen genieten van het landschap. Bedankt voor je leuke verhalen. Ik lees nog altijd trouw alles wat je schrijft!
    Groetjes!
  3. Christine:
    11 mei 2016
    Leuk weer je verhaal. Best scary dat die planten zo gevaarlijk zijn. Kijk maar uit.Fijn dat je t zo naar je zin hebt!!