Bangkok

28 februari 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Na de laatste vlucht ben ik er dan eindelijk, Bangkok!!
Na iedereen te hebben laten weten dat ik leef en mijn bagage weer gevonden heb moet ik bij mijn hostel zien te komen. Ik loop naar de treinen maar de communicatie is lastig en ik ben echt gebroken. Ik app wat met Sanne en zijn zegt neem een taxi,makkelijk en even beste. Als ik naar buiten loop staan daar rijen taxi's netjes opgesteld,wat een gezicht haha. Pff en waar komen toch al die mensen vandaan dit is niet meer hoe ik het gewend ben na the middle of nowhere..
Al snel krijg ik een taxi aangewezen en ja van alle gele taxi's krijg ik toch mooi de roze.. is dat even leuk.. al snel heb ik door waarom ze buddhas mee nemen in de auto aan alleen een engel op je schouder heb je niet genoeg, wat wordt hier gereden zeg.. Na wat zoeken wordt mijn hostel gevonden.

Ik word meteen vriendelijk het hostel doorgeleid naar een kamer met tien bedden die ik helemaal voor mijzelf heb,tenminste nu dan, maar wel even lekker! Ik fris was op en ga wat rond wandelen. Ik zit dicht bij Khao San road, waar ik eerst een hapje ga eten. Een echt gerecht van hier, gebakken rijst met garnalen in een uitgeholde ananas met stukjes ananas er doorheen, echt, Yummie!

Ik app wat met Mahdis, het meisje uit Iran die ik heb ontmoet via de Tourlina app, die net geland is en spreek af voor de volgende ochtend, nu eerst even wat slaap inhalen.

De volgende ochtend wandel ik lekker op tijd richting Khao Dan road. Ik laat mijn nagels doen aangezien die er echt niet meer uit zien. Daarna loop ik door naar het hostel van Mahdis, zij had gister avond in het hostel ook nog twee meisjes ontmoet een Duitse en een Zwitserse die zich ook bij ons aansluiten. Al snel vormen we een leuk groepje! We pluizen Khao San road beter uit dit is de famous shopping street van Bankok en hebben gezellig lunch. Daarna dan toch echt mijn eerste TUKTUK RIDE.. haha wat is dit leuk in zo'n karretje door een veel te drukke stad heen crossen. We bezoeken grote shopping malls en daarna gaan we allemaal terug naar het hostel om even op te frissen.  's Avonds gaan we gezellig met z'n allen avond eten en wat drankjes doen. En ja silvana het Zwitserse meisje eet zelfs een schorpioen. Ik zei dat als ik blut ben en alles niet meer uitmaakt ik het misschien ook wel een keer probeer. Later is er een Nederlandse gast die zich bij ons aansluit en dan willen we naar de rooftop bar nou heeft Bangkok er een hele hoop maar bij deze zijn opnames voor de hungover gemaakt. Hoe gaaf om daar geweest te zijn toch? Nou hop mij z'n vijven in een tuk tuk, past best, haha erg gezellig dat wel. Na allemaal regels bijv. geen slippers aan naar binnen dus moesten twee van onze groep schoenen huren haha jajaa het kan allemaal, konden we eindelijk in de rij voor de lift. Eenmaal boven is het ook echt meteen de wauw factor! Een Life bandje speelt muziek en het uitzicht is echt adembenemend!

De volgende dag gaan we gezellig weer met z'n vieren op pad. Nu zijn de tempels aan de beurt, er is nog van alles bezig ivm met het overlijden van de koning dus we krijgen overal flesjes water en zijn hele stukken afgezet waar mensen in bijzondere kleren lopen. Einde van de dag lopen we op de Ban Bat waar we 344 trap treden moeten op lopen maar het is echt geweldig mooi met een super mooie sunset! 's Avonds vinden we echt een super leuk restaurantje waar we echt zooo lekker eten. Met Lemongrass tea wat ik sinds Gambia niet zo lekker meer gehad heb!
Daarna nog even terug naar Khaosan road voor wat gezelligheid! We komen twee andere meiden tegen een Amerikaanse en een Portugese, die zich gezellig bij ons aansluiten.

De volgende ochtend rustig wakker worden en brunchen met Mahdis en dan gaan we met z'n tweeen deelnemen aan de co van Kessel tour. We krijgen hele mooie gele fietsen en fietsen echt heel Bangkok door langs plekken waar je anders nooit zou komen. We worden met verschillende bootjes naar andere plekken gebracht waar we weer verder kunnen fietsen. Van local markten naar mooie tempels naar, palmvelden. Het is echt schitterend, nog een beetje groen in zo'n grote niet al te schone stad. We hebben ergens een late lunch of vroege maaltijd aan het water, echt weer zo lekker ook weer bij een hele leuke familie.

Moe maar voldaan nemen we een tuktuk terug, helaas kunnen we niet meer naar de hostels omdat we al uitgecheckt zijn. Vanavond gaan we met de trein naar Chiang Mai. Wel balen want had wel een douche kunnen gebruiken. Maar ja je bent een backpacker of je bent het niet he? We hebben afgesproken met de twee andere meiden om gezellig avond te eten. En jaaajaaa echt waar wie is er net aangekomen in BK SANNEEEE Yeahhh zij heeft een tijdje met een vriendin gereisd en hebben al een restaurant waar ze heen willen. Wij sluiten ze bij hun aan, echt super super gezellig zoo leuk weer even!! En ja het was ook al weer super lekker ik snap waarom Sanne naar dit restaurant terug wilde!

(Zoals jullie gemerkt zullen hebben loopt mijn blog nog wat echter bij de werkelijke tijd zodat ik deze tekst op Java schrijf. Ik doe mijn best weer in te gaan lopen  [] )

1. Jacob:
    28 februari 2017
    Kun je de verhalen iets minder leuk maken, ik begin echt jaloers te worden