Sydney

15 maart 2016 - Sydney, Australië

Sydney vervolg

Eigenlijk had ik deze zondag afgesproken met Sanne mee naar het strand te gaan. Maar bij een van de Duitse meisjes was de bagage in Dubai achtergebleven dus had zij geen bikini waardoor zij liever de stad ging verkennen. Aangezien ik dit ook nog van plan was om te doen leek het mij leuker het dan om te wisselen zodat ik dat niet alleen hoefde te doen. Helaas is de meeting met Sanne hierdoor mislukt maar misschien komen we elkaar nog wel ergens tegen. We hebben iig leuk contact over de app.

We hebben 's morgens eerst rustig ontbeten. Er is beneden in dit pand een grote ruimte met allemaal keukens en koelkasten en gewone kasten waar iedereen z’n eten kan opslaan, alleen wel even een sticker met je naam opplakken.
Ook is hier een broodrooster dus op het moment iedere ochtend toast met jam.

Daarna zijn we de stad hier in gegaan om voor mij een simkaart te regelen. Jajaaa ik heb nu ook een Australisch nummer, echt goedkoop is het niet en wat ik nou allemaal heb aan mb en belminuten snap ik vrij weinig van. Wel weet ik dat ik het over 28 dagen moet opwaarderen hopelijk vind ik dan iemand die me hierbij kan helpen haha.

Daarna zijn we helemaal naar the Harbour bridge gelopen, was een flinke wandeling maar dat maakte ook dat we veel meer van Sydney hebben gezien leuke marktjes onderweg en een verschillende soort mensen. the Harbour bridge was erg indrukwekkend ik denk nog mooier om bij nacht te bekijken. Helaas is het enorm duur om helemaal naar boven op de bridge te gaan. Wel hebben we over het gewone stuk gewandeld.
Daarna door naar The opera house, deze was vanaf de bridge ook al goed te zien. Om eerlijk te zijn vindt ik het maar een vreemd gebouw en weet ik ook niet zeker of ik het echt mooi vind, maar dat zal ik eigenlijk wel niet mogen zeggen..

Daarna even ergens gezeten en wat gedronken, erg fijn even te kunnen zitten na zo’n wandeling. Daarna richting het station en met de trein weer terug richting het hostel.
eenmaal daar even wat boodschappen gedaan voor het avond eten. En tja dat is dus zoals iedere avond macaroni haha vult goed en is goedkoop. Ben bang dat ik na deze reis geen pasta meer kan zien.

Ohja ik was vandaag ook nog even langs de balie gelopen om te vragen hoe het nou zat met mij job search. En toen kreeg ik een grote envelop, zo jammer dat ik daar nu pas achter kwam er zat namelijk ook een wifi code bij voor 6 dagen.. shit ik had al twee keer betaald voor 24 uur wifi en had het dan alleen op mijn telefoon en het was elke keer weer 4 dollar. Pffff balen dit. Gelukkig was ik nog wel op tijd want kennelijk was ik op maandag ingepland voor hun programma.

Daarna snel m’n bed in.
Het was weer een lange nacht! Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze niet kunnen slapen door allerlei gedachtes twijfels dingen om over na te denken en bedenk het maar. Eigenlijk dacht ik dan altijd hoe kan dat nou? het is toch gewoon een kwestie van je ogen dicht doen? Nou ik ben er achter hoor dat is niet zo! Hoe moe ik ook ben en ontzettend koppijn heb het wil gewoon NIET! Er gaat zoveel door mijn hoofd dat ik het zelf niet eens kan volgen. Even m’n oortjes gepakt en wat muziek geluisterd. Bij het nummer one call away  stiekem toch even een traantje weg pinken. Tja, dat zal er wel bij horen haha niemand heeft het gelukkig gezien.

Maandag ochtend de wekker op tijd gezet en snel omgekleed voor the job search. Eenmaal beneden wat formulieren ingevuld. Samen met een paar anderen zou ik de uitleg krijgen. Dit duurde echt mega lang en was meteen een soort reclame actie om van alles te gaan doen. Uhm… ja als ik deze nou zaterdag gehad zou hebben gehad, maar nu heb ik zelf al wat geboekt voor kennelijk veel te veel geld. En misschien had ik dan wat anders eerst gedaan. Maarja het is zo als het is. Heb nu geboekt by greyhound en had inmiddels al vernomen van een meisje uit NL die hier geweest is dat dat verre weg de duurste is. Voor de volgende keer No greyhound anymore.
Daarna met dit groepje door naar de bank om een account te openen. Alles duurde zo lang moest allemaal een voor een. En het was best ingewikkeld. Maar om dat ik morgen hier vertrek is het nog niet mogelijk een pas te krijgen. Wel is het mogelijk om zonder pas te pinnen via allerlei soorten codes. Eigenlijk allemaal veel te ingewikkeld en snap er nog helemaal niks van dus voor de komende tijd gebruik ik gewoon mijn creditcard en hoop dan in Cairns wat langer te blijven zodat ik daar een pas kan aanvragen. But the good thing is, ik kan nu iig werken en geld ontvangen.
Nu moet ik nog ergens een medicare pas zien te regelen maar dit duurt kennelijk ook een week hoe ik dit op ga lossen geen idee. Maar komt vast goed.

Helaas heeft dit alles een groot deel van de dag geduurd dus zijn de meiden al richting het strand en kan ik om een of andere reden geen contact met ze maken voor de locatie. Het is inmiddels ook al half vier dus heeft ook niet veel zin meer. Dan maar even kijken of ik nu de medicare pas al kan gaan regelen dat is ongeveer een kwartier lopen en heb een kaartje. Haha en ook echt ik heb maar een keer de weg hoeven te vragen en eigenlijk ging ik gewoon goed alleen twijfels. Het was een leuke weg ik moest door een park lopen wat mij erg aan Amerikaanse films deed denken. Mensen in school uniform en mensen die rustig zaten te chillen op het gras en weer andere mensen op bankjes het was echt het perfecte plaatje. Jammer genoeg had ik niet mijn camera mee genomen. Helaas kon m’n kaart niet meer aanvragen dit kon alleen tot half drie dus was ik te laat morgen een nieuwe kans. Op de terug weg liep ik weer door het park en begon het wat te regenen waardoor het gras in het park een beetje naar thuis begon te ruiken, genieten!

Ook heb ik het geluk dat ik tijdens het job search gebeuren een free meal card heb gekregen.(voor de avond) Dat maakte wel dat ik helaas alleen moest eten maar een goeie maaltijd was ook wel weer eens lekker!

Haha dit is echt zo grappig af en toe begin ik al in het Engels te denken. Maar guess what soms weet ik een woord niet wat ik denk en dan loopt m’n gedachte gewoon vast en moet ik het woord opzoeken. Echt zo iets geks..!

Nu snel slapen, morgen weer een lange dag. Wish me luck

Oke dat was vreemd wakker worden om 08:00uur ging kei hard het brandalarm af. Allemaal in onze pyjama naar buiten gelukkig had ik al gehoord dat dit wel vaker gebeurde dus ik deed wel eerst even een BH aan, haha no stress. Eenmaal buiten arriveerde de brandweer al snel met gillende sirene was wel spectaculair om te zien het was alleen super koud buiten en het heeft allemaal wel dik een uur geduurd.
daarna even douchen en uitchecken voor vijf dollar kunnen we onze tassen ook deze dag opslaan.

Toen zijn we naar centraal gegaan, om vanaf daar met de ferry naar Darling Harbour te gaan. Hier wat rondgewandeld en even geluncht, om vervolgens weer terug te gaan. De laatste dingen voor mijn medicare card geregeld waarvoor ik eerst smorgens mijn ouders heb moeten bellen voor hun 12 uur snachts.. SORRYY ok, shame on me.. maar het moest wel.  Over drie dagen kan ik bij een van de medicare centers een nummer ophalen en dat kan ik gebruiken als ik naar de dokter moet zo dat ik niet heel veel geld hoef te betalen.

Daarna hebben we uitgezocht waar de bushalte is waar we vanavond heen moeten. En even wat boodschappen gedaan voor in de bus. Nu weer terug in het hostel. Wat relaxen in the living room. En straks een hapje eten in de scary canary, helaas niet zelf koken vandaag om dat we al hebben moeten uit checken. Hopelijk lukt het vanavond een beetje te slapen in de bus want moet het er toch  twaalf uur in volhouden. Heb al gehoord dat er wel waarschijnlijk wifi is in de bus, Lucky me!

Wat ik van Sydney vond vind ik moeilijk te zeggen. Het is een mooie stad maar zeker niet spectaculair. Na het zien van de opera house en the harbour bridge heb je eigenlijk alles wel gehad.
het was nog leuk geweest om naar boven te gaan bij the sydney tower eye, helaas heeft het vandaag veel geregend en was het bewolkt dus leek het ons een beetje zonde van het geld.

Tot de volgende keer!

Bedankt elke keer voor alle recaties, dat vind ik erg leuk!
eventuele tips voor het beter schijven van deze blog zijn uiteraard ook welkom!

​ps. Helaas krijg ik mijn foto's niet geüpload vanaf mij laptop. ik denk dat het aan het internet ligt. later zal ik het nog eens proberen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mandy:
    Hee meis,

Heel veel plezier met je tocht, poeh 12 uur in de bus wat een tijd. App me even je australische nummer ben je daar vanaf nu op bereikbaar?

Jammer dat de tocht ook goedkoper kon maar je vindt straks gewoon een baan verdien je het weer terug!

Liefs!
  2. Christine:
    Weer een leuk verhaaltje :D
  3. Edwin:
    15 maart 2016
    Eigenlijk hou ik niet zo van lezen, maar op één of andere manier weet je me verschrikkelijk te boeien met je reisverslag.
    Wat ontzettend leuk dat je ons laat mee genieten van jouw ervaringen. Lichtelijk jaloers ben ik wel en kijk uit naar het volgende verslag. Ontzettend veel plezier toegewenst.
  4. Danique:
    15 maart 2016
    Zo gaaf! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!

Enjoy!♡
  5. Rowena:
    19 maart 2016
    Wooh jij maakt veel mee! Het lijkt telkens wel een boek wat ik aan het lezen ben Veel avonturen, nieuwe contacten, en uitdagingen, leuk! Ik snap dat je er soms van wakker ligt. Er gebeurd ook zoveel, er komt van alles op je af, nieuwe indrukken en nieuwe belevenissen. Wel heel gaaf om te lezen, begint dan toch ook wel te kriebelen zo'n avontuur