Byron Bay

20 maart 2016 - Byron Bay, Australië

Toen we in Sydney op de bus zaten te wachten naar Byron Bay, kwamen er op een geven moment drie mensen aan gelopen, twee jongens  en een meisje. Het meisje had de zelfde rugzak op als ik. Dus toen het meisje langs liep zei ik, hee leuke rugzak en het antwoord was jaa jij ook. Heel leuk even Nederlanders tegen te komen en even in je eigen taal te kunnen brabbelen. In de bus had ik het geluk dat er niemand naast mij kwam zitten en lekker twee stoeltjes had. Op een gegeven moment kwam een van de Nederlandse jongens even bij mij zitten en heb ik een tijd mee gepraat. Zij zijn alle drie met een organisatie hier begonnen en hebben er al een week op zitten. Als ik de foto’s zie heb ik haast spijt dat ik dat niet ook gedaan heb, zag er enorm gaaf uit. Toen we tijdens de stop uitwisseldem wat de plannen waren vond iedereen het heel gek dat ik het in 28 dagen ging doen. Wat mij weer onzeker maakte! Ik ging twijfelen en dacht misschien moet ik gewoon wat langer in Byron Bay blijven. Zij gingen op zondag ook een trip maken die mij erg leuk leuk en dan zou ik ook graag mee willen. Daar zat ik dan in de bus helemaal gek, allemaal ideeën in m’n hoofd. En me toch erg alleen voelend. Pfff even heel erg naar. Die Duitse meiden waar ik mee ben zijn hartstikke aardig maar hebben wel elkaar en praten toch grotendeels Duits. Moet ik dan toch de datums van de trips verzetten en alles veranderen? Wat is slim? Pff ingewikkelde roller coaster in m’n hoofd.. can’t follow.. and have to sleep…  na een tijdje gelukkig toch een beetje kunnen slapen. Toen het dag werd had ik besloten toch alles om te gooien en evt. het eerste stuk met een van die Nederlandse jongens mee te reizen.
Helaas moest het laatste stuk iemand naast mij komen zitten. Vond haar een beetje een irritant hoofd hebben wat mij erg aan een eekhoorn deed denken, allen niet op de schattige manier. Toen ze op een gegeven moment gek begon te gillen en ik naar buiten keek JAJAAAA zag ik een kangoeroe zo vet met een baby. Oke thanks mevrouw eekhoorn dat heb ik wel aan jou te danken!

Een paar uur later zijn we er eindelijk, snel even met de Nederlanders nummers uitgewisseld. En ieder naar z’n hostel. Eenmaal bij het hostel was het 12:00 en we konden helaas pas 13:00 inchecken. Dus zijn we even bij een gezellig cafeetje naast het hostel koffie gaan drinken. Het hostel ligt 100 meter bij het strand vandaan echt super vet. Maar zo als gewoonlijk weer pech en regent het pijpenstelen, wat het de komende dagen blijft doen. Maar het laat de pret niet bederven! Eerst even lekker douchen en dan richting het centrum om een GreyHound te zoeken, om te kijken of het omboeken van de datums mogelijk is. Maarja en dan naar welke datums wat wil ik wat vind ik leuk?? Pff zo lastig! De Nederlanders heb ik ook niet echt veel steun aan die lopen constant weg en kan het niet volgen. Het enige wat ze zeggen is tja je moet het zelf weten. Uhmm…. Jullie hadden mij gek gemaakt met dat ik het veel te snel doe? Na dat er een adviseur van GreyHound bij kwam zitten even overlegd hij vond eigenlijk dat we het niet perse TE snel deden maar gewoon op z’n snelst hierdoor hoeven we geen dingen te missen.. uhm oke alleen de Duitse meisjes hadden bedacht dat ze Surfers Paradise en het kamperen in Noosa  wouden skippen. Dat ging ik absoluut niet doen. Maar na dat een van de Nederlandse jongens ze had verteld dat ze het kamperen absoluut niet moesten skippen en de man van Greyhound heeft uitgelegd hoe vet Surfers Paradise is willen ze toch de plannen het zelfde houden. Nou zit ik alleen nog met het probleem dat de Nederlanders zondag een excursie gaan doen die mij super vet lijkt en ik graag mee wil, alleen de Duitse meisjes vertrekken op zaterdag. Nu geeft de GreyHound meneer aan dat die tour gewoon elke dag is. Duzzz ja dan maar alleen en dan doen we die toch gewoon morgen whaa super veel zin in!

Oke, ik ga toch verder met de Duitse meisjes ze zijn aardig en houden ook rekening met wat ik leuk vind. Het zijn niet echte stappers maar dat hoeft ook niet. Omdat we samen reizen hoeven we niet 24/7 samen te zijn! Ik kan nu lekker mijn eigen plan trekken en heb mensen waar mee ik alles samen uit kan zoeken. Mijn dag is weer goed en mij hoofd is weer tot rust gekeerd. Een maal weer in het hostel blijkt dat we de kamer delen met ook een Nederlands meisje, ze is meteen vrolijk en spontaan en kookt gezellig tegelijk met ons en eet tegelijk!
Leuk, dit! De Duitse meiden zijn erg moe en dat we de bus plekken geregeld hebben en alvast wat hostels hebben uitgezocht, gaan zij lekker hun bed in. Ik ga met Chantal (Nederlandse) Gezellig naar het café naast het hostel een wijntje drinken. Zo fijn dit nu echt even genieten en vooral gezelligheid. Erg leuk op deze manier reis verhalen te horen Chantal is nu sinds twee dagen alleen. En heeft daarvoor met mensen gereisd die ze had leren kennen bij travelactive. Zij heeft de kant van Melbourne al bekeken en mij erg enthousiast gemaakt!

Vanmorgen met Chantal ontbeten er waren free pancakes. Echt verstand van het bakken daarvan hadden ze niet. Maar het was wel oke en ik kon er Nutella op doen dat had ik zo gemist dus ik was blij!

Daarna werd ik om kwart over tien bij het hostel opgepikt door een Hippie bus het was echt super grappig om te zien! Het eerste liedje dat ik dan ook hoorde was ‘don’t worrie, be happy” hing een gezellig sfeer en er zat een Zweeds meisje naast me waar mee ik de rest van de dag heb rond gewandeld. De eerste stop was bij een grote waterval erg mooie natuur waar we door heen wandelde. Alleen van wegen de regen van afgelopen dagen was het water bruin en konden we jammer genoeg geen schildpadden zien. Daarna door naar Nimbin (ook wel het Amsterdam van Australie genoemd) het is een klein dorpje met een paar winkeltjes en vooral heel veel hippies en drugs. We hebben heerlijk een boordje hamburger gegeten en vegetarisch was ook mogelijk.

Daarna weer terug naar het hostel en lekker op het strand gelegen. Nu een hapje eten.
Daarna zijn we bij het strand gaan zitten met een fles wijn. De Duitse meisjes zijn wat stilletjes maar Chantal het Zweedse meisje en ik hebben een hoop lol! Later als de Duitse meisjes zijn gaan slapen, komt er nog een jongen bij uit Zwitserland. Het was erg gezellig met z’n allen. In een keer kwam er uit het niets een man aangelopen die zei dat het zijn tafel was waar we aan zaten. Haha z’n naam stond er zelfs op. Deze man was echt hartstikke gek. Had de meest vreemde circus muts op en liep een beetje vreemd.  ben er niet achter gekomen of die nou zwerver was of niet hij was iig gay en maakte zich er erg druk over dat het hier verboden was te trouwen. Echt so much fun! We dachten eerst toen hij er bij kwam zitten met z’n bier OMG maar het was eigenlijk super gezellig. Iets te laat gaan slapen maar wel met een fijn gevoel. Met uitzondering van de muggenbeten dan :S

's Morgens vroeg even ontbijten en dan opgehaald worden met een busjes voor het Kajakken. Eerst kregen we uitleg en daarna moesten we groepjes van twee maken. Er kwam iemand op mij af die zij you’re also alone? And I sad, Yes, so we can go together.  She asks where you from. I sad from the Netherlands en toen zeu ze, ooooh dat is mooi makkelijk.. haha erg gelachen!
Het kajakken was zo gaaf! In de verte een sea turtel gezien, en heeeel veeeeel Dolphins, sooo cool!

's Middags lekker geshopt en op het strand gelegen. Er was een oven aanwezig in het hostel dus lekker pizza gegeten!
Na het eten met Chantal aan de wijn. Net toen we klaar waren en lekker wouden gaan stappen begon het mega hard regenen. Oeps en nu? Nog even verder chillen en na een tijdje werd het droog. Naar de stad gelopen en om 12 uur helemaal los gegaan JARIGGG!! Was een leuke avond!

De volgende ochtend om negen uur ging helaas de wekker weer, na vijf uurtjes slaap. Maar ik mocht nu eindelijk de envelop openmaken die ik heb gekregen van Familie van Eijden. WAUWW een onwijs lieve kaart en het open maken van de envelop gaf al een echt verjaardags gevoel! Zo blij mee en alsof dat niet te gek is ook geld om wat leuks te kopen!

Daarna snel ontbijten inpakken en uitchecken en door naar de bus. Surfers Paradise here we come!

ps. helaas blijft foto's plaatsen een drama ivm internet. hopelijk lukt het snel

1. Cleo Korsten:
    20 maart 2016
    Wat leuk om te lezen dat je al wat meer aansluiting vind met andere reizigers! Fijn ook dat je je hebt vermaakt op je verjaardag. Voelde je je even iets minder alleen misschien.
    Kies je reis en bestemmingen op je gevoel met de mensen waar je energie van krijgt. Dan worden het vanzelf mooie herinneringen....
    Geniet met een hoodletter G!
    Groetjes Cleo
  2. Christine:
    20 maart 2016
    Super leuk weer je verhaal te lezen. Echt gaaf wat je meemaakt! XX
  3. Frank Hoekstra:
    20 maart 2016
    Wat leuk om zo je verjaardag te kunnen vieren! Wel heel benieuwd hoe dat eekhoorn gezicht eruit zag... Of misschien beter van niet, zo kan iedereen z'n fantasie de vrije loop laten :-) En dan nu echt volwassen de reis voortzetten ;-)
  4. Heleen:
    Hahahaha, mevrouw eekhoorn
  5. Eric Marjan Danielle en Denise Buisman:
    20 maart 2016
    Wat mooi dat je zoveel mensen op je trip tegenkomt en allerlei verschillende nationaliteiten. Lekker je plan en je hart volgen dan komt het goed!!!!