Surfers Paradise

21 maart 2016 - Surfers Paradise, Australië

Eerst bij de bus afscheid genomen van Chantal. Gelukkig zien we haar bij de Nosa tour weer! Toevallig de zelfde datum geboekt.

Dit keer hadden we wat minder geluk met het hostel, was allemaal best vies en lagen in een kamer met 22 personen. Dit vind ik alleen maar gezellig. Maar twee douches en twee wc’s zijn dan misschien iets te weinig.

Bed opmaken en naar de stad! Ik had de opdracht gekregen om van het geld wat ik had gekregen iets leuks te kopen, en een foto te maken. Toevallig liep ik al een hele tijd dat ik echt graag een tas wou. Dat is gelukt wat een geweldig verjaardagscadeau! Voel me nu echt jarig!

Daarna zijn we gezellig ergens een hapje gaan eten. Wat nog best even een issue was, een van de Duitse meisjes had iets gezien wat ook in Duitsland was en zij trekken echt elke keer bij alles wat ze zien graag terug naar het vertrouwde wat ze al kennen. Alleen het was redelijk prijzig, voor de helft konden we ook ergens eten. Sorry voor het bederven van de pret maar dit ga ik nu echt even niet doen. Dan maar verder zoeken er zijn echt zo veel leuke plekken. Veel sushi maar ook Mexicaans Indisch, de keuze is reuze! Het maakt het zo lastig dat die Duitse meisjes absoluut niks lusten. Uiteindelijk toch wat gevonden. Lekkere curry rijst met tofu en groenten, Jammiee! Helaas neemt een van de meisjes maar twee porties van die kleine loempia’s omdat ze verder niks lust.

Weer terug in het hostel, even opmaken en een feestje bouwen! In het hostel werd een kroegen toch georganiseerd. Dan betaal je 30 dollar en ga je met allemaal backpakkers langs vier verschillende clubs verdeeld over de avond. In elke club mag je dan ook een gratis drankje halen.
Het was geweldig het stappen hier is top. En met zoveel leuke mensen gepraat! Mijn verjaardag kon niet beter afgesloten worden.
Wat ook grappig is tijdens de reis van Byron Bay naar Surfers zijn we een uur terug in de tijd gegaan. Dus ben ik dit jaar gewoon een uurtje langer jarig haha.

De volgende ochtend lekker uitgeslapen, en daarna rustig naar het strand gesukkeld. Helaas was de wind erg hard en zijn we niet lang gebleven dat zand elke keer tegen je aan doet nog best pijn. Maar wel heerlijk door de golfen heen gesprongen die waren gigantisch hoog. Daarna gewoon verplaatst naar het zwembad bij het hostel haha jaa die hebben we hier! Daarna een gigantische rap achtig iets gegeten met falafel. En toen een fles wijn gekocht om lekker in het park aan een inham in de zee te gaan chillen. Erg mooi en vooral erg leuk om dat er super veel gigantische vleermuizen rond vlogen, die met elkaar aan het stoeien waren en rustig een slaap plek opzochten. Grappig gezicht om ze te zien hangen. Helaas te donker voor een foto.
Nu lekker in bed wat schrijven en zo slapen. Morgen weer op tijd er uit voor de bus richting Brisbane.

ps. foto's zijn online

1. Christine:
    21 maart 2016
    Niet te veel aan de wijn eh:p
  2. Jeannette:
    Ha Edwina,
    Wat betreft de Duitse dames, doet dat stukje mij denken een jaren en jaren geleden toen er twee Australische meiden naar Europa en ook naar Nederland kwamen. Ze lustte niets want alles was vreemd. Ze wilden alleen maar witte bonen in tomatensaus eten, want dat kende ze dan. Zo jammer, want hoe vaak krijg je de kans om in Europa te zijn? Ook wilde zij zo snel mogelijk naar Engeland, want tja, dat rare Nederlandse taaltje was toch wel heeeeel vreemd :) Gelukkig ben jij niet zo en zo te zien geniet je heel veel. Ik kijk uit naar je volgende avontuur!
  3. Jeannette:
    21 maart 2016
    Oops de H is bij je naam eraf gevallen. Sorry!