aankomst in Sydney

12 maart 2016 - Sydney, Australië

Sydney Van HK naar Sydney vliegen is allemaal soepel verlopen. Eenmaal op het vliegveld in Sydeney had ik ook zo de shuttle bus gevonden die mij naar het hostel bracht. In de bus zat ik naast een Nederlandse jongen die al veel reiservaring had en nu hier wou gaan werken. Rond een uur of elf was ik in het hostel maar ik kon pas om twee uur inchecken was alleen echt te moe om iets te ondernemen. Dus ben op een bank gaan zitten om te wachten. Het hostel zag er mooi uit de kamers zijn ruim en licht en de douches zijn fris. Eenmaal op de kamer is er een Duits meisje die hier samen met een vriendin is. Mijn Engels is niet erg sterk maar van die vermoeidheid wordt het niet veel beter. Eerst maar een warme douche, daar knapte ik wel iets van op. Ik heb gehoord dat je voor het reizen hier een opal kaart nodig heb vergelijkbaar met een ov chipkaart dus ik dacht laat ik maar even de straat op om zo’n kaart te zoeken. Beetje om mij heen kijkend loopt er een jongen/man op mij af die zegt, you look verry pretty, where are you looking for. Uhmmmm… oke? Die zag ik even niet aan komen. Maar ja was nog steeds wel op zoek naar die kaart dus ik heb het maar uitgelegd. Hij moest toevallig richting naar het station en daar vlak bij kon ik die kaart kopen. Ben een stukje mee gelopen en onderweg hebben we wat gepraat. Hij was wel prima. Weer terug in mijn hostel ben ik eerst wat gaan eten ik was kennelijk een beetje vroeg want toen ik klaar was begon de rest pas waardoor ik helaas niemand heb gesproken. Weer terug op mijn kamer was iedereen er helaas was alles Duits wat het voor mij erg lastig maakt om er tussen te komen aangezien ik geen woord Duits spreek. Dan eerst maar eens slapen. 's Morgens om 11 uur wakker shit het ontbijt gemist. Wat een lange nacht het duurde eeuwig voor ik in slaap viel en voelde me echt zo alleen dat is echt een naar gevoel! gelukkig mocht ik met twee Duitse meisjes mee eten. Deze twee meisjes hadden het de dag ervoor ook over gehad om de dag erna naar het strand te gaan, en ik mocht eventueel wel mee. Toen ze alles aan het klaar maken waren kreeg ik niet echt de indruk dat dat ook echt de bedoeling was, ook hadden ze eten en alles voor twee dus het leek mij niet erg handig. Toen later de andere twee Duitse meisjes terug kwamen vroegen zij wel of ik met hun mee ging ze gingen een simkaart halen en de buskaart regelen voor de trip die ze in Duitsland al hadden uitgezocht. Ik dacht mooi ik moet ook nog een simkaart hebben, helaas is het mij vandaag niet gelukt moeten het morgen nog maar eens proberen. Wel zo handig! De trip die de meisjes van plan waren klonk erg leuk en aangezien ik zelf geen plan heb vroeg ik of het oke was als ik met hun mee ging. Zij vonden dat leuk dus nu moest ik ook de buskaart gaan regelen.
Bij het soort van reisbureau konden we de tour compleet boeken. Dit houdt in een bus kaart en twee trips. Omg even slikken want wat is dit duur de trip duurt 28 dagen en kost rond de €950,- uhmm… whaaat?? Jep buikpijn van! Zeker gezien ik dan nog 15 nachten in een hostel zelf moet gaan betalen om dan nog maar even niet over het eten te praten. Maarja hier blijven en niks doen is ook geen optie. Het is wel onwijs gaaf en moet het geld even vergeten en er dubbel van genieten. Ik hoop dat na deze trip mijn Engels erg verbeterd is en ik Australië wat beter snap. Zodat ik in Cairns (eindbestemming van de trip) opzoek kan gaan na werk. Mijn trip gaat als volgt: vertrek is dinsdag 15 maart dan zijn we 16 maart in Byron Bay - daarna kunnen we naar surfers bay maar we denken er over dit te skippen of een nacht te blijven aangezien het mega duur is. - Brisbane hier willen we wat langer blijven - Nosa eraglades - Airlie Beatch - Mayhetic Island - Cairns een van de trips is met een boot ja jaa een zeilboot gaan we rondom een eiland varen en oa. Great Barrier Reef bekijken snorkelen en nog veel meer doen. De andere trip: drie dagen en twee nachten 4 x 4 drive safari *swim at lake mckenzie * look for dolphins on the barge *learn the story of the iland *float down eli creek *visit maheno shipwreck *see te huge sand dunes at lake wabby *look for sharks at the indian head * camp on the beatch Heb er super veel zin in al vind ik alles nog erg ingewikkeld en spannend. Hopelijk gaat het kwartje snel vallen. HongKong was iig heel erg simpel in vergelijking met hier maar hopelijk komt het snel. Dit keer moet ik mijn blog helaas vanaf mijn telefoon verzenden, hopelijk blijft het leesbaar!

1. Marloes Hendriks:
    12 maart 2016
    Dat wordt vast een geweldige tocht! Heel veel genieten van de mooie omgeving en heerlijk zeilen ook :-)
  2. Jacob:
    12 maart 2016
    Volgens mij kun jij je prima redden , over een poosje ga je in het Engels denken en gaat het allemaal
    veel makkelijker. Geniet en volg je eigen plan, dan komt het prima voor elkaar.

Groet Jacob
  3. Eric Marjan Danielle en Denise Buisman:
    12 maart 2016
    Wow. Klinkt allemaal super!! Straks spreek je ook nog Duits als je terugkomt.
  4. Frank Hoekstra:
    13 maart 2016
    Wat leuk om zo jouw belevenissen mee te maken. Stiekem toch wel een beetje spijt dat ik vroeger nooit zelf zoiets gedaan heb... Maar je schrijft zo beeldend dat ik bijna het gevoel krijg het zelf mee te maken :-) Nog even en je schrijft de blog in het Engels! Veel plezier met de trip Hedwina, ik verheug me nu al op de verhalen!

Groetjes,

Frank
  5. Christine:
    14 maart 2016
    Super gaaf die trip die je gaat doen! Dat helpt je een beetje op weg. Zeker weten dat jouw engels beter wordt. Het is veel geld idd maar wel 4 weken om nooit te vergeten
    Xx
  6. Suzan urrutia:
    14 maart 2016
    Je schrijft erg leuk. Zoals Frank zegt, erg beeldend. Beach heeft geen "t" nodig.
    Lijkt me een geweldige reis die je ondernemen gaat. Have a lot of fun, be careful. I'll write American, is not too different from Aussie
    Love aunt Suzan.
  7. Suzan urrutia:
    14 maart 2016
    Charles zegt als je iets koopt spreek in je eigen taal, dan betaal je een veel betere prijs dan wanneer je in je best engels praat Soort tawarren als in Indonesie.
  8. Suzan urrutia:
    14 maart 2016
    You know, I looked it up, pink dolphins do exist. Google it. Look at images. Very pretty.
  9. Jeannette:
    15 maart 2016
    Geweldig om zo mee te reizen. Ennuh, het is hier nog maar 8 graden... blaas wat zon en warmte naar NL :)
  10. Daphne:
    17 maart 2016
    Spannend allemaal! En inderdaad veel geld maaar wel een reis om waarschijnlijk niet te vergeten! Heel veel plezier en kijk uit naar je volgende verhaal

Ps heel hard gelachen om het zinnetje hij was wel prima heerlijk