HongKong

10 maart 2016 - Hong Kong Island, China

Jajaa de eerste keer van mijn leven in een hostel. Het is hier echt smerig veel schimmel in de badkamer en de kamer is ook niet bepaald fris. Geen ramen alleen een vierkant klein hokje met twee stapelbedden. Maar ik heb gehoord dat dit al wel redelijk is van de mensen die echt uit China komen dus ik moet maar even door bijten. De douchestraal is goed en warm dus dat is een pluspunt ohja en ze hebben kluisjes.

Ik kom binnen en er is een Chinese jongen en een oude Chinese man in de kamer. De man zegt niks, kijkt niet op of om leeft als een geest of zo. Rondom zijn bed is het ook ingericht als of hij hier woont. Wat waarschijnlijk ook zo is. De jongen is wel aardig en praat ik wat mee na een paar uur gaat hij weg om verder te reizen. Al snel komt er een nieuwe jongen voor hem in de plaats hij komt uit Texas en is super aardig raken al snel een beetje aan de praat maar dan gaat hij naar een vriend toe om te eten.

Ik zelf heb een afspraak met Sharon het nichtje van Christine. Ik kende haar nog helemaal niet maar het leek mij erg leuk haar te ontmoeten omdat zij hier woont en mij meer kon vertellen over HK. We hebben meteen maandagavond afgesproken en het was echt onwijs leuk! Ben blij haar te hebben leren kennen!

In eerste instantie vond ik er in HK allemaal niet veel aan erg veel drukte alles leek ingewikkeld en de meeste kunnen geen woord Engels. De optie is dan dus om heeeeeel langzaam Chinees te praten en misschien versta ik het dan wel. Hahahaha nou noooooit niet een woord.

Maar nu ik hier wat langer ben en alles door heb ga ik nog van de chaos houden. Het heeft ook wel weer wat gezelligs. Alles werkt eigenlijk heel simpel en ook al kunnen de meeste geen Engels ze willen je heel graag helpen.

Sharon vertelde mij dat buiten HK de natuur heel erg mooi is. Vandaag heb ik daar een klein stukje van gezien en dat maakt het allemaal nog weer mooier.

Gister avond na mijn afspraak met Sharon ben ik eerst nog even naar de avondmarkt gegaan, op haar aanraden. Aangezien we er heel dicht bij waren. Het was leuk heel small, maar hing een fijn markt sfeertje.

Toen ik terug kwam was ik eigenlijk van plan meteen te gaan slapen maar mijn nieuwe kamergenoot Andrew vroeg of ik mee ging stappen, achja waarom ook niet? Dus ik mee op de maandag avond want ja wie weet kan het dan ook wel leuk zijn. En dat was het ook zeker, we zijn in een kroegje een paar meiden tegen gekomen uit Australië die hier een studie volgen. Rond een uur of twee waren we weer terug , en helaas was ik om half zeven ook weer klaar wakker!

Vandaag de hele dag met Andrew opstap geweest we wouden naar de big boodha gaan maar we hadden natuurlijk geen idee waar we heen moesten. Wel zag ik Sham Shui Po staan en Sharon had aangeraden daar gewoon een keer door heen te wandelen dit is namelijk echt het oude HK. Toevallig waren de locals net een markt aan het opzetten en hebben daar een beetje langs geslenterd. Even langs de MC voor een bakje koffie en omg wij zitten naast een vrouw in een hoekje die heeft alles volgebouwd en we denken dan ook dat ze er gewoon woont, na een tijdjes stond ze op om ook koffie te gaan halen ze wandelde precies als een pinguïn, en hier konden we dus de rest van de dag grapjes over maken..

Toch maar verder zoeken naar de big Boodha, na wat rondvragen zitten we in de goede tram om vanaf daar met de bus de berg op te gaan. We wouden liever met de kabelbaan maar hier stond een rij van een aantal uur, dat hadden we er niet voor over. De Boedha staat op een berg en het is dan ook een hele klim met de trap om boven te komen. Oeps ook nog niks gegeten vandaag. Helaas is het weer bewolkt en mistig en hebben we boven niet het uitzicht wat in de boekjes staat, maar het was wel mooi en leuk. Eenmaal beneden kan je voor niet veel geld een local lunch nemen dan ga je gewoon aan een tafel zitten en brengen ze eten bij je. Het is wel vegetarisch want de boeddhisten eten geen vlees.

Het was erg lekker maar wel mega veel vervolgens zijn we weer met de bus terug gegaan.

Er was een klein bootje waar mee je kon gaan om roze dolfijnen te zien, dit werd bijna gegarandeerd. Het was een leuk tochtje maar wij denken toch dat de roze dolfijnen niet bestaan haha. Na het tochtje opzoek naar de ferry die iedereen aanraadt, en ons naar central bracht hier een rondje in het reuzenrat mee gedraaid. Wat aardig vertrouwd was aangezien er groot op stond dat het het uit Nederland kwam.

Daarna nog een kijkje genomen in een MEGA grote luxe apple store en weer richting Causeway Bay om een  hapje te eten aangezien het de laatste dag HK was voor Andrew leek het ons leuk wat te eten wat je thuis niet snel zou vinden. We stonden ergens wat in eerste instantie erg normaal leuk maar eenmaal binnen moesten we met een trap naar benden en hoe verder we beneden kwamen hoe meer dribbels we tegen kwamen.. Ja echt dat hondje van vroeger dus we hadden echt zoiets van OMG dit is voor kinderen toch maar doorgelopen en nergens een kind te bekennen een beetje vreemd was het alleen wel (zie foto’s)

Daarna terug eigenlijk wouden we nog wel even de stad in maar nu was ik echt te moe, dan maar een film kijken en ja welke Happy Feet of course.

Volgende ochtend vroeg ging Andrew weer richting huis. Ik dacht zelf even uit te slapen maar had niet bedacht dat ik echt pas om half twee wakker zou worden. Wel lekker wat uitgerust maar ergens ook wel zonde van mijn dag.

Daarna richting Central gegaan om wat met een tram mee rond te scheuren door HK. Na wat rondgekeken te hebben. Richting Happy Valey voor de paarden races. Was erg gaaf dit van dichtbij te zien! De sfeer is erg leuk tussen de races door speelt er een bandje en er zijn allemaal eet tentjes. Onderweg naar het hostel nog wat winkels bekeken wat een hoop luxe is hier en dan maar eens slapen.

De volgende ochtend om 08:00 uur mijn wekker gezet. Wat een rot nacht heb ik gehad de oude man kon snurken maar een nieuwe jongen kan er helemaal wat van. Wauw dit heb ik nog nooit mee gemaakt het is echt vreselijk zo erg dat hij regelmatig ongeveer stikt in z’n eigen gesnurk, bah.. Ik ben zo moe en toch staan m’n ogen wijd open. Na een tijd val ik dan toch in slaap maar word smorgens heel erg moe en met behoorlijk koppijn wakker. Toch maar mijn tas in pakken en uit checken.
Daarna nog even met de tram naar Central om daar bij een soort van zoo te kijken het is een groot park midden in de stad waar iedereen in en uit kan lopen en een paar dieren, vooral vogels zijn. Helaas is foto’s maken niet makkelijk ivm het dikke hekwerk er om heen. Daarna nog wat gewinkeld, en toch maar weer terug naar mijn hostel om in de woonkamer te laptoppen. Had graag nog bij de piek tower gekeken maar het regent behoorlijk en dan is er niet veel aan.

Vanavond ga ik richting Australië. Ik heb genoten van HK denk niet dat ik er uitgehaald heb wat er in zat maar alles juist lekker simpel gehouden. Helaas ook een beetje pech gehad met het weer. Had graag wel nog wat meer gezien van de mooie stranden maar dat is met dit weer echt niet leuk.

Zo meteen even ergens lunchen en dan rustig aan maar is richting het vliegveld. Ben nu toch wel een beetje zenuwachtig. Mijn inmiddels vertrouwde HK achterlaten op naar een nieuw avontuur. Ben er achter gekomen dat ik in Sydney zelf de shuttle bus moet vinden naar het hostel dus dat gaat nog wat worden, dramaa. Maar het gaat me vast wel weer lukken.

Tot de volgende keer!

Reacties vind ik leuk.

1. Christine:
    10 maart 2016
    Je verhaal samen met Noel bij het wakker worden in bed gelezen. Heel leuk geschreven!

Liefs en we appen
  2. Mandy:
    10 maart 2016
    Woow hedwina wat een avontuur wat ben je ondernemend!! echt super leuk om te lezen wat je allemaal doet. Jammer dat het weer wat tegen viel. Goeie vlucht!!
  3. Daphne:
    10 maart 2016
    Erg leuk om te lezen wien ben elke keer weer benieuwd naar een nieuw avontuur!:) en tja die schimmelbadkamers zijn voor een ex schoonmaakster natuurlijk een hel hahah. Shuttle bus in sydney komt vast goed ❤ daar kunnen ze je gelukkig wel verstaan haha gaat waarschijnlijk iets makkelijker.
    Fijne reis!
    Xxx
  4. Cleo Korsten:
    10 maart 2016
    Leuk om te lezen Hedwina! Ik hoop op een fijne vlucht voor je en een mooi nieuw avontuur...