afscheid, mijn eerste vliegreis alleen, de eerste stappen in HK

7 maart 2016 - Hong Kong Island, China

Hallo lieve kijkbuis kindjes,

Daar stond ik dan met papa en mama eerst mijn rugzak afgegeven en toen wou ik eigenlijk graag doorlopen zodat ik van het afscheid af was  (ben ik niet zo goed in) maar mama zei de hele tijd dat ik nog even moest wachten. Ze zat constant met haar telefoon en werd een klein beetje zenuwachtig. Waardoor ik getresst Heleen ging appen van er is wat, ik mag niet weg en ze kijkt constant op haar telefoon. Ik maar om mij heen kijken en daar liepen ze hoor Angelique en Lourens wat een geweldige verrassing helemaal van uit Zeeland om mij uit te zwaaien. Met z’n allen nog even koffie drinken en alsof het niet gekker kon stond Mara voor mijn neus. Zo ontzettend lief! Een ieniemienie foto boekje gekregen met leuke herinneringen. Dikke tranen bij mij heel veel knuffels en toen was het tijd ik moest verder.

Langs de poortjes sloeg ik links af en ging de roltrap op ik leuk zwaaien, de rest wild aan het seinen dat ik verkeerd ging. Maar ik dacht nee hoor ik ga gewoon goed. Iedereen mij in paniek bellen haha toch maar even gevraagd en wat blijkt ik ging gewoon GOED mezelf een schouderklopje gevend ging ik verder langs de douane snel nog een flesje water gekocht en nog even in de gate wachten. Gelukkig kon ik vrij snel door lopen het vliegtuig in. Onderweg half struikelend over de koffer van een meisje die snel sorry zij, ik zat zelf gewoon niet op te letten. Maar daaruit kwam wel een leuk gesprek. Zij vliegt meteen door naar Sydney om daar als opair aan de gang te gaan.

Toen ik zat snel nog even de laatste apjes en daarna vooral heel veel wolken.

Daar zit ik dan in het vliegtuig no way back.
Gelukkig heb ik de enorme mzzl dat ik op een 3 persoons bank zit in mijn  eentje yeahh 3 kussens 3 dekentjes 3 tafeltjes ik overleef dit wel. Net een hapje gegeten en raad eens cookie creme ijs toe, Yes! Een man voor mij heeft het zelfde geluk en zit ook alleen hij weet veel van HongKong en vertelt verhalen en geeft tips. Oja oeps vergeten op te zoeken wat HK dollars nou waard zijn toch handig zo iemand voor me J

Later komt Sanne het meisje die ik eerder al ontmoet had even bij mij zitten. Gezellig gekletst en telefoonnummers gewisseld. Wie weet gaan wij elkaar in Sydney nog eens ontmoeten!

Jep daar stond ik dan zo klein ben ik niet maar dat voelde ik me toch wel even op dat grote vliegveld. Iedereen rent een kant uit, ik liep eerst helemaal verkeerd en al die chinezen zijn  zo vriendelijke om je gewoon weer naar een volgend slachtoffer te sturen om de weg aan te vragen. Nadat ik dan eindelijk mijn rugzak gevonden had moest ik mijn hostel gaan vinden. Gewoon maar eigenlijk een trein in gewandeld om vervolgens in het centrum als een kip zonder kop naar een bus te zoeken wat in mijn routebeschrijving stond. Uiteindelijk een tram gevonden en in de goede plaats uit gekomen, na nog drie keer de weg gevraagd te hebben stond ik er dan eindelijk. Net even inchecken en nu wachten tot de kamer vrij is. Ben benieuwd wat mij te wachten staat!

1. Christine:
    7 maart 2016
    Super knap hoor! Jij komt er wel. En gewoon lekker doorvragen als je iets niet weet Xx
  2. Rowena:
    8 maart 2016
    Leuk en grappig om te lezen! Fijn dat de reis goed is verlopen en dat je op je eind bestemming bent gekomen. Leuk dat je al wat mensen hebt ontmoet. Nu gaat het avontuur echt beginnen! Have fun