Noosa, Bush camp, Noosa everglades.

27 maart 2016 - Urangan, Australië

Eenmaal in Noosa best een tijd wachten op de shuttle bus, daarna door naar het hostel. Waauw wat is de omgeving hier mooi! Een tijd rond gewandeld langs het water. Zo veel bootjes zo veel groen echt heel gaaf!
Na een tijdje arriveren de Duitse meiden ook. Dan maar eens opzoek naar een Aldi want we moeten genoeg eten hebben voor ons bush camp! De heenweg leek best snel te gaan maar de terug weg was verschrikkelijk twintig minuten lopen met boodschappen voor drie dagen.

Na het eten nog even een film gekeken en slapen de volgende ochtend om acht uur weer uit bed. Gelukkig iets later dan de dag ervoor.

Na het ontbijt snel naar de bus en op naar de plek waar we opgepikt worden voor de bush camp. En ja hoor we maken een stop bij de supermarkt zodat iedereen boodschappen kon doen, you’re kidding me! Gelukkig hadden wij een Aldi dus heeft het ons waarschijnlijk wel geld gescheeld!

De man die ons opkwam halen voor de bush camp en ons daar rondleid is een wat oudere man en een echte Australiër, wat maakt dat hij moeilijk te verstaan is. Hij maakt ook constant grapjes waardoor ik echt geen idee meer heb wat ik nou wel of niet moet geloven. Er is ook een pool tafel aanwezig die een beetje onstabiel staat omdat de poten verrot zijn. Because it was a pool tabel, right? So you can take it to the pool? Haha die zwemles heeft hem niet zo goed gedaan. Ook vertelde die dood leuk dat nummer 2 en 3 van de gevaarlijkste slangen hier ook rond lopen, yeahh good to know….
daarna komen we in een hele grote tent met allemaal stapelbedden in de vorm van hangmatten dus dat gaat een bijzondere nacht worden.

Inmiddels hebben zich er twee Engelse meiden bij de groep aangesloten wat het voor mij stukken leuker maakt. Aangezien ik dit in grote delen wel kan volgend. Helaas blijven de Duitse meiden veel Duits praten maar dat maakt nu voor mij minder uit!

Een van de meiden houdt ook erg van fotograferen en heeft ook een mega camera mee. Dus wij gaan samen een wandeling maken voor foto’s. het is hier heel mooi maar niet echt extreem bijzonder. Wel was het lopen op sommige plekken erg lastig om dat er echt mega mega mega veel baby padjes waren. Echt super schattig!

Daarna lekker koken en eten, en ja er is hier een BBQ haha het werden dus raps van de BBQ erg lekker!
Een van de Engelse meiden heeft een ieniemienie kaartspel mee, de hele avond lekker spelletjes gedaan met uiteraard wijn en een kampvuur heerlijk!

De volgende ochtend heel vroeg op, het slapen in de hangmatten viel alles mee! Eerst met z’n alle de keuken schoonmaken omdat er een paar trieste figuren zijn die gewoon hun vuile vaat laten staan. Uhmmm.. ze waarschuwen toch dat er dan slangen enzo komen. Zo jammer dat sommige mensen zo zijn! Daarna kajakken de heenweg ging erg snel en echt genoten van de mooie omgeving ik zat met de Duitse meiden in een kano en die waren alleen maar aan het piepen dat het zo saai was.. voor morgen dus maar geregeld dat ik met de Engelse meiden mee kan. Die kan ik dan tenminste nog verstaan haha. De terug weg ging erg langzaam ivm. De stroom en toen begon ik me echt even te irriteren aan m’n Duitse vriendinnen (ik zal ze bij naam gaan noemen, Julia en Marie) ze waren alleen maar moe en stopte constant met peddelen. come on, please keep going..

Eindelijk terug, nog even gezwommen en lekker gedoucht, daarna jaja pasta gegeten en de rest van de avond spelletjes gedaan en gelachen bij het kampvuur.

Deze nacht moeten we in kleine tentjes twee aan twee slapen, ik slaap met een ander Duits meisje ze is wel aardig maar zegt niet zo veel. Waarom is gewoon 90% van alle travelers Duits? Wat een rot nacht ik sliep op een heel dun gel matje die al iets te vaak gebruikt is dus praktisch op de grond ook kregen we de eerste nacht wel een dekentje maar moesten we die daarna weer inleveren. Tja dan maar veel kleren aan. Om vijf dollar te gaan betalen voor zo’n vies ding die al 100 keer gebruikt is en wie weet of het schoon is heb ik weinig zin in. Was toch wel een beetje koud. Gelukkig nog maar een nachtje door bijten en dan zal het hostel overkomen als een lux resort.

Na het ontbijt weer kajakken, deze keer een kortere route en eigenlijk veel mooier! Nu zat ik met de Engelse meiden super gezellig echt genieten! Daarna gezwommen en gedoucht.
Om me daarna weer lekker in m’n hangmat te verstoppen. Wauw wat zijn hier veel mooie vogels in Nederland hebben we ze ook, alleen dat zitten ze in kooitjes. Daarna bij de rest aangesloten er is hier een tv waar we films op kunnen kijken. En dan ja ik had eigenlijk verwacht dat ze wel iets van activiteiten zouden organiseren, maar het begint nu toch wel even te vervelen.

Daarna gegeten spelletjes gedaan en een film gekeken. Gelukkig heb ik voor deze nacht een dikker matje kunnen regelen. Nog steeds hard maar scheelt al weer een hoop. Helaas de halve nacht wakker gelegen van de vele muggen beten rond de 34 geteld echt overal m’n gezicht lijkt wel een puisten kop en het lijkt wel of ik er koorts van heb ze zijn zo groot en jeuken echt verschrikkelijk!

Daarna ontbeten en spullen gepakt. Nu tijd dooien tot dat we terug gebracht worden vanmiddag!
Dan weer verder met de bus een rit van ruim vier uur, Op naar Hervey Bay!

1. Christine:
    27 maart 2016
    Leuk om te lezen! Irritant die muggen haha maar hoort wel weer bij het kamperen. Super gaaf zo in de Australische natuur xxx
  2. Marloes Hendriks:
    29 maart 2016
    Wat een heerlijke foto's weer. Die padjes zijn echt schatjes. Zie uit naar het verslag van Fraser Island, maar dat avontuur ben je nu nog aan het beleven. Heel veel plezier!