Nieuw-Zeeland Noorder Eiland

17 oktober 2016 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

De tweede dag Rotorua ben ik alleen. Na rustig opstaan en ontbijten ga ik opzoek naar de bus die mij naar de Redwoods brengt. Het is een mooi bos waar een heerlijke rust hangt! Ik maak een wandeling van anderhalf uur en ga weer terug met de bus. Terug in het hostel pak ik mijn bikini en handdoek en ga ik richting de Polynesian spa. Even lekker relaxen! Het uitzicht vandaar is echt schitterend en het water voelt zacht aan en heeft een beetje een melkachtige kleur vanwege de natuurlijke stoffen die er in zitten. De warmste spa is 42 graden! Als ik het na een paar uurtjes weer zat ben neem ik een douche en wandel ik terug. Rotorua is ontzettend mooi, alleen jammer dat er overal een verschrikkelijke lucht hangt. Het ruikt zonder grappen naar rotte eieren. Dit komt doordat er overal van die mooie, fijne warm water bronnen zijn die dus een vieze geur afgeven vanwege de zwavel die mee naar boven komt.

Niet gepland maar toch super leuk is het volledig toevallig dat FRANKKIE vandaag in Rotorua aankomt! HOE LEUK. Zo fijn weer even met iemand te zijn die je volledig snapt! We hebben avond eten en praten de oren van elkaars hoofd. Gelukkig zie ik haar toevallig genoeg snel weer!

De volgende ochtend ga ik met de bus richting Waitomo, deze bus is een stuk minder gezellig en met een stuk minder mensen. We maken een stop bij Te Puia, waar we kennis maken met de cultuur van de Maori’s! We krijgen een rondleiding van een Maori, een leuke vrouw die enthousiast over alles vertelt. We komen bij een plek waar door de natuur een gat in de grond is ontstaan, waar nu constant kokend water in borrelt. De Maori stopt eieren in een speciaal soort zak en laat het in het water koken. Na zes minuten hebben we heerlijk gekookte eieren. Erg toepasselijk aangezien we die ook de hele tijd ruiken, wat minder fijn is.

We vervolgen onze weg naar de mud pools, dit is een grote pool waar de hele tijd modder in bubbelt vanwege de hitte. Verderop komen we dan bij de Geyser, de grootste geyser in the Southern Hemisphere, die twee keer per uur hoogtes van 30 meter bereikt! Op het laatst stoppen we nog bij een kiwi huis waar ze een kiwi vogel hebben die we kunnen bekijken. Het blijven leuke beestjes! Hier vervolgen we onze weg naar Waitomo.

Omdat ik hier op de heenweg al een stop heb gemaakt zie ik de blauwe watervallen met het witte schuim voor de tweede keer. Aan het einde van de dag zie ik Sarah en Medison weer. We gaan wat drinken en eten Taco’s want het is Taco Tuesday, dus ze zijn maar 2 dollar per stuk. ‘s Avonds gaan we stappen en zie ik alle andere mensen van de bus ook weer! Na een halve fles wijn en een wodka weet ik dit keer te stoppen, schouder klopje voor mij zelf. Deze Nana leert het wel, haha! de volgende ochtend word ik dan ook zonder hang over wakker. Helaas is het weer echt vreselijk en het gene wat ik hier dus echt super graag wou doen kan daardoor niet. Dat was een walk van 19.5 KM en duurt tussen de 5 en de 7 uur. Hier had ik echt naar uit gekeken en verder is hier niks te beleven. Een dag langer blijven is ook geen optie want dan moet ik twee dagen langer blijven i.v.m. de bus.. HELAAS.

‘s Morgens wil ik met een paar meiden een wandeling gaan maken maar na tien minuten gaat het echt zo hard gieten dat het niet grappig meer is en draaien we om. Rond lunchtijd komt Frankie hier aan en hebben we gezellig samen lunch. Ook is het inmiddels weer droog en laat ik haar de lake zien. Ik heb hier gister al langs hardgelopen dus weet de mooie spots te vinden. De lake is ter grote van Singapore en omringt met mooie bergen! ‘s Avonds hebben we domino’s pizza en kijken we in haar hostel een film.

De volgende ochtend is het al weer tijd om te vertrekken. Op naar River Valley. Het landschap waar we doorheen rijden is echt schitterend, veel groen en een hoop schapen. We rijden langs een vulkaan met sneeuw op de top. We maken weer een stop om een wandeling te maken. Het is geweldig mooi! Tijdens de wandeling raak ik aan de praat met Sascha. Een leuke meid uit Zwitserland. We spreken af dat ik haar een keer op kom zoeken om te fonduen. Dat doe je namelijk niet alleen met kaas. Eerst dip je het brood in de alcohol en dan in de kaas. We stoppen ergens om ons eerder gekochte lunch te eten en dan lopen we bergafwaarts weer terug naar de bus.

In River Valley is een gezellige lodge waar we overnachten. Samen met Sascha en een oudere vrouw uit Oostenrijk maken we een wandeling. Als we  bij een waterval aankomen die we amper kunnen zien denk ik vrolijk om wat stenen heen te huppelen om mijn uitzicht te verbeteren. Helaas met het resultaat natte voeten, een steen slipt weg en om m'n evenwicht te bewaren sta ik met beide voeten vol in het water... Bahh.. gelukkig is het water niet te diep.

De volgende ochtend gaan de meesten raften of paardrijden, het raften had mij erg leuk geleken maar 100 euro vind ik net iets te gek. Samen met Sas gaan we een andere wandeling maken. Een groepje meiden sluit zich bij ons aan. We moeten de rivier oversteken. Hiervoor hebben ze een soort kabelt baantje gemaakt waarmee je je zelf naar de overkant moet trekken. SUPER VET!! Haha hebben we toch onze fun nog deze ochtend. De wandeling is glad en een behoorlijke klim over een soort zelf gecreëerd pad. Naar boven gaat we. Ik realiseer ik me dat we helaas ook weer naar beneden moeten, nou dat is een probleem voor straks. Eenmaal boven hebben we een mooi uitzicht over the valley en een waterval. Half skiënd gaan we weer naar beneden. Weer de rivier oversteken en dan zijn we terug.

Ik had besloten geen lunch te kopen, maar als ik de vega pizza punt zie dan tja... geen self control?! Dit is echt de lekkerste pizza die ik van m'n leven gehad heb! Het is een dikke bodem die meer van een brood weg heeft. De saus is een chili tomatensaus met crème cheese en als vulling pompoen champignons en ja echt waar aardappels.. Ohja en nog meer kaas. Oeps oeps, laat Sonja dit recept niet horen.

We vervolgen onze weg naar Wellington the capital city van Nieuw-Zeeland. Ik heb hier op de weg naar Auckland al een nachtje mogen slapen en keek er al erg naar uit! Een erg mooie stad met een gezellige sfeer. De eerste nacht verblijf ik weer in Base. Ik drop mijn spullen en ga op zoek naar de bus, richting het hostel van jajaa FRANKIE!!!

De volgende ochtend check ik uit en loop ik naar mijn zelf geboekte hostel. The wild zebra. Gratis WiFi en goedkoper. M'n kamer is dan ook verschrikkelijk maar de sfeer in het hostel is leuker!

Ik ga de stad ontdekken, ik begin met koffie!! Het weer is slecht, regen en harde wind! Ik ben best moe en niet erg gemotiveerd,ach wat kunnen we dan beter doen dan een gratis museum! Onderweg hier naartoe loop ik langs the underground market die eigenlijk niks voorstelt. To be fair Nieuw-Zeelandse musea zijn best leuk. Ze zijn ook erg geschikt voor kinderen...! Hierna ga ik nog lekker wat winkelen, wat zelfs hier leuk is zonder wat te kopen.

Mijn nieuwe hostel heeft weer goede WiFi dus einde van de dag Netflix en chill. Nou niet voor lang hoor na een tijdje besluit iemand zijn muziek installatie aan te sluiten, tja precies naast mijn stoel. Deze woonkamer is ongeveer drie keer een huis en dan besluit je dat te doen, naast iemand die netjes headsets gebruikt om niet andere mensen tot last te zijn. Kokend en met een duizend opties van wraak acties besluit ik dan maar dat dit het universum is dat mij vertelt dat ik moet gaan hardlopen.

Dit was zeker de moeite, wat is er mooier dan een stad in het donker. Genietend ren ik langs alle lichtjes en de zee!

De volgende ochtend is het weer gelukkig opgeknapt en kan ik alles doen wat ik had gepland. Ik begin met the cable car die mij voor vier dollar naar de top van een berg brengt. Vanaf hier kan ik via, "dit zal jullie verrassen" de Botanic gardens weer naar beneden lopen. Het is heerlijk. Eenmaal beneden loop ik door de stad richting de zee. Langs het waterfront is een groente markt waar ik wat spullen koop om vervolgens lekker op een bankje naast het water te lunchen. Ik loop nog een stuk verder langs het water om bij Mount Victoria uit te komen. Op de top is een mooie look out. Na een behoorlijke klim en een paar keer dood gaan door ademnood beland ik op de top.. werkelijk AMAZING! ik hou van Wellington wat is het moooi! Ik besluit lekker in de zon te gaan zitten en schrik na een uurtje wakker, haha oepsie. Nou hier kan het allemaal hoor. Met netjes al mijn spullen nog wandel ik weer vrolijk naar beneden. Onderweg kom ik nog een paar bus genoten tegen met wie ik praat en dan ga ik weer terug naar mijn hostel. Ik wil mijn avond eten gaan maken maar helaas, waar in de middag als ik in slaap val al mijn spulletjes er nog netjes zijn, kan je niet altijd de arme backpackers vertrouwen. MIJN VOEDSEL IS GONE. Oké this is clearly the Universe telling me, I have to eat Ricecakes. Na mijn grote picknick lunch.

De volgende ochtend vroeg is het weer dag. Snel spulletjes pakken en op naar de bus die ons naar de boot brengt, voor het Zuidereiland.

Aan de andere kant ga ik dan eindelijk Sanne weer zien, hoe gaaf is dat?!!!

1. Christine:
    19 oktober 2016
    haha zo lang was het niet zonder je "Frankie::p. Wat stom dat je eten is gejat!! Leuk verhaal weer Xx