Melbourne

27 september 2016 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Als we aankomen is het midden in de nacht. We nemen een Uber naar de airbenb die we geboekt hebben. Eindelijk weer even een goed bed heerlijk. We nemen een kop thee en vallen dan al gauw inslaap. De volgende ochtend snel een douche en dan moeten we weer verder helaas,  had graag een paar uurtjes langer geslapen maar uitchecken moet voor tien uur. We lopen naar de bus en gaan richting het huis waar Frankie vier maanden gewoond heeft voor ze begon aan de East Coast. Toevallig was ze toen vergeten de sleutel terug te geven dus dat kwam nu even mooi uit. We blazen het luchtbed alvast op en gaan dan richting het Centrum. Hier ontmoeten we haar oude huisgenootje Harriet met wie we gaan lunchen. Daarna gaat zij weer terug naar de Uni. Wij gaan richting Hosier Lane Street Art Home. Had hier een aantal coole foto’s van gezien. Helaas was het dit keer niet zo mooi. Iedereen kan hier gewoon grafatie aanbrengen, dus het is altijd maar de vraag hoe je het aantreft. Het is wel een grappige sfeer als je er doorheen loopt.
Hierna gaan we weer terug boodschappen doen voor het avondeten en lekker beetje chillen we zijn moe!

De volgende dag gaan we natuurlijk weer naar de Botanic gardens en we gaan naar de Shrine of Remembrance, wat erg gaaf is zeker van de bovenkant weer een gaaf uitzicht over Melbourne.

De dag erna gaan we naar de South Bank waar we rondwandelen en een lekkere lunch hebben. Het afscheid komt nu steeds dichterbij dus we proberen zo veel mogelijk van dit soort dingen te doen, wat onze portemonnees wat minder leuk vinden haaha! We wandelen een aantal uur door Melbourne en hebben gewoon lol. Even nog geen stress!

De volgende dag gaan we naar St Kilda waar we een hele wandeling maken rond de lake we hadden lunch gekocht bij de supermarkt gaan er even lekker in de zon zitten met uitzicht op een hoop zwarte zwanen.

De volgende dag gaan we een speciale milkshake drinken wat je in Melbourne gedaan moet hebben. Het is prijzig maar zoo dan heb je ook wat. Ik kies de chocolade milkshake met on top een hoop room en een brownie en rondom het glas een hoop nutella. Hierna gaan we naar de bibilotheek die het bekijken waard is!  En ‘s avonds gaan we dan eindelijk naar de penguins.  De hele dag zijn deze aan het jagen en bij zonsondergang komen ze allemaal terug om tussen de rotsen te gaan slapen. Ze zijn super schattig en super klein.

En dan tja zijn we al weer bij de laatste volle dag samen, het besef is er nog niet zo echt. In de ochtend eerst rustig ontbijt en we wouden naar the food market. Natuurlijk is die net vandaag gesloten. Dus we gaan naar Dfo shopping centre.

In de avond gaan we op kosten van mijn lieve papa en mama uit eten. We gaan naar een gezellig plekje langs het water. Het was Yummieee! Hierna gaan we naar de rooftop bar. Dit is echt mega luxe, nog nooit zoiets gedaan. We wilden in eerste instantie naar de toren gegaan waar je een mooi uitzicht  hebt maar Frankie herinnerde dat ze hier ooit geweest was en het uitzicht bijna gelijk is. En of we dan 18 dollar betalen om een mooi uitzicht te hebben of 24 voor een drankje met een mooi uitzicht. We komen in een hal aan waar we eerst moeten gaan zitten om te wachten op de lift. Als we na vijf minuten de lift in wandelen staan we dan met een man die twee vrouwen mee heeft. De vrouwen zijn niet van hier en het engels is bijzonder slecht,  en alles komt een beetje escort over. De man maakt constant grapjes, zeker als we na vijf minuten er achter komen dat de lift nog geen meter bewogen heeft en gewoon op de begane grond weer open gaat. Als de lift ons dan eindelijk op verdieping  52 aflevert  belanden we in de luxte bar die ik ooit gezien heb. Het uitzicht is weer super ik houd van de stad als het donker is.

De volgende ochtend als ik wakker wordt bekruipt me dan toch een naar gevoel. En ik voel het toch wel in m’n buik. We gaan ontbijten met Harriet. En dan richting het centrum. Na een koffie en een sushirol lopen we naar de skybus en moeten we doei zeggen BLUHHHHHHH wat haat ik dit. Natuurlijk weer huilen, pfff wat word je hecht na een half jaar letterlijk 24/7 samen geweest te zijn. En ja we hebben wel eens woorden gehad maar nooit echt.  Alles verliep altijd soepel en chill...  Op het vliegveld ben ik inmiddels ook al wat meer thuis, het voelt nu het zelfde als zoeken naar de goede trein.

Ingecheckt en wel bekijk ik wat winkels. En dan zie ik een Victoria Secret winkel yeahh! Ja Frank als je dit leest (dit is jouw schuld)  ik heb tot nu toe nog altijd mogen genieten van de Victoira Secret parfum die ik van jou voor mijn verjaardag heb gekregen. Omdat het in een roller is, is het makkelijk mee nemen, lekt en breekt niet. Helaas is die dan nu leeg! Gelukkig kon ik hier dezelfde weer vinden, yeah!

En daar zit ik dan mijn Blog te schrijven in Gate 2. Helaas heeft mijn vliegtuig bijna een uur vertraging maar het komt wel goed.  Gelukkig heb ik geen zorgen meer over mijn Engels! Hoe ik mij moet voelen, ik heb geen idee?!  Alles is zo gemixt ik laat een geweldig mooie tijd achter met een lach en een traan en ga weer een spannend avontuur tegemoet!

1. Cleo Korsten:
    27 september 2016
    Leuk geschreven hedwina! Je neemt me iedere keer weer mee op avontuur. Ik ben benieuwd naar het uitzicht met de zwarte zwanen...en een kiekje van je mega chocolate shake zou ook leuk zijn.
    Groetjes cleo
  2. Suzan urrutia:
    28 september 2016
    Geweldige avond foto's. Wat een avonturen.
    Geweldige herinneringen voor je!
  3. Frank Hoekstra:
    28 september 2016
    Ik voel me heel erg schuldig :-) Gelukkig ben jij nu aan de beurt om iets van ver mee te nemen... Maar kijk eerst uit naar je volgende avontuur!
  4. Christine:
    19 oktober 2016
    Mooi geschreven weer en wat moeilijk dat afscheid nemen als je zooo lang bij elkaar bent geweest. Je zal elkaar wel heel erg gaan missen!