Adelaide

24 september 2016 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

We komen ‘s avonds laat aan, we vinden een bus naar het centrum en vanaf daar zouden we met de jongen meerijden bij wie we couchsurfen. Helaas is hij eerder ziek naar huis gegaan en wij zijn allebei doodmoe dus kunnen niet de energie vinden om de bus en alles dan nog uit te moeten zoeken. Dan maar met de Uber. Als we bij Matthew komen ligt hij in bed maar is uiterst vrolijk! Deze gast spoort van geen kant! Ik weet niet of ik ooit zo’n gek heb ontmoet. Matthew doet van alles kwa werk. Hij werkt als jajaa Stripper, masseur en hij geeft bootcamps. Hij draagt vrouwen parfum en heeft een hoge pet op van zichzelf. Ohja en hij is vegan. Na veel te lang kletsen, gaan we slapen.

De volgende ochtend  is het al negen uur als we wakker worden. We kleden ons aan en gaan richting het centrum en eerst ontbijten. We lopen rond en verkennen de stad belanden in de botanic gardens en helaas is er ook de hele tijd weer regen. We komen er achter dat er later op de dag een festival is met allemaal lampjes en lichtjes Ozasia. Omdat we er niet veel voor voelen om in de tussentijd op en neer te reizen naar huis belanden we in de Library, wandelen nog wat rond en dan kunnen we naar het festival. Er is een hoop eten en allerlei kleine optredens met Chinese activiteiten. Tot aan de HongKong draak toe. Matthew haalt ons einde van de avond op en dan kan ook de bottleshop drive way van mijn lijstje af! Ze hebben hier voor de alcohol gewoon een drive in! Hij vraagt hoeveel we willen dus we zeggen nou twee glaasjes is wel genoeg. Matt besluit dat dat dus inhoudt drie flessen Champagne hmmm oke. We houden een filmavond en ja helaas waren aan het eind de drie flessen wel leeg.

De volgende dag gaan we naar Glenelg. Dit is een gezellige plek in Adaleide bij het strand. We wandelen een hele tijd rond maar het is helaas echt koud. We nemen lunch en besluiten daarna weer terug te gaan. En ‘s avonds kijken we met z’n allen Zootopia

De ochtend daarna gaan we richting Hahndorf, dit is een uur met de bus en een stukje Duitsland in Australië, al heb ik ook een aantal Nederlandse producten gespot, maar de Ruijter hagelslag voor acht dollar gaat ietsje te ver. We drinken ’s morgens koffie en eten een Duits chocolademousse cakeje en einde van de middag hebben we een Duitse sandwich wat echt erg lekker was!

Als we begin van de avond terug komen wil Matt naar Costco dit is een soort Sligro hij moet het een en ander hebben maar is wat bang. Hij heeft hier vroeger gewerkt. Dus is erg hoopvol dat wij mee gaan. Hij ziet dit echt als een uitje wat ook wel weer schattig is. Als we terug komen kijken we weer een film.

De volgende ochtend is het al weer de laatste dag we gaan naar de central market en genieten nog een keer van  het gezellige centrum van Adelaide.

Erg veel is er niet te beleven in Adelaide maar het heeft zeker sfeer! En is een mooie stad!

1. Rebecca:
    25 september 2016
    Hey hedwina ik zie dit net pas jammer dat ik het niet eerder heb gezien dat ik je kon volgen. Heb al veel op je fb gezien super mooie ervaring wat je mee maak geweldig! Dikke kus rebecca (je oude klas genoot)
  2. Christine:
    19 oktober 2016
    Eindelijk tijd om jouw verhalen weer te lezen(zo druk met mn nieuwe baan). Zo leuk al die nieuwe gastvrije vrienden via couchsurfing! Xx