Magnetic island

12 april 2016 - Magnetic Island, Australië

De eerste dag komen we eind van de dag aan in het hostel. Het is een hostel met wederom alle maal kleine huisjes. Wij slapen met acht in een huisje er is een mooi zwembad aanwezig en er hangt een relaxte sfeer. Eerst eten koken en daarna rustig mijn vorige blog geschreven in bed met het gezelschap van een hagedis die zijn hier absoluut niet bang en lopen gewoon in de kamer. Daarna op tijd slapen. De volgende ochtend niet veel gedaan. In onze kamer is nog een Nederlands meisje, die smorgens de koala tour ging doen. Deze heb ik praktisch is Brisbane al gedaan dus vond dat voor nu even zonden. Er is ook een fort walk we spreken af deze samen smiddags te gaan doen. Julia en Marie voelen er weinig voor te wandelen en gaan naar het strand. Inmiddels is Frankie ook op het eiland en het lijkt haar ook leuk mee te wandelen. Dus nog even op haar wachten en dan kunnen we gaan.

het is een lange wandeling en het is verschrikkelijk warm. Maar het was het zeker waard. Onderweg twee koala’s gezien. Echt super cute ik wil er echt een hebben! Verschillende mooie uitzichten echt genieten. Ook zijn er dus een aantal forten waarom deze er zijn heb ik niet helemaal bergrepen. Volgens mij was hier geen oorlog? Maar het was leuk om te zien haha.

Eenmaal terug bij het hostel zijn er mensen allemaal mini papagaaien aan het voeren die komen hier kennelijk elke dag rond de zelfde tijd en dan kan je ze voeren.
toen we eten wouden gaan koken, kwam het Nederlandse meisje (Martine) aanlopen of ik mee wou naar een avondmarkt. Jaa leuk ik hou van markten. Julia en Marie wouden liever gaan eten dus dan eet ik later alleen wat.

Er gaan nog twee andere meiden van onze kamer mee zij komen uit Ierland en gaan werken in Sydney als verpleegsters. Eenmaal daar was het echt een ieniemienie marktje met welgeteld 7 kraampjes, haha. Nouja het was gezellig de andere meiden willen ook eten dus ik bestel iets kleins zo dat ik thuis niet veel hoef te eten en de helft kan gebruiken voor de lunch morgen! Het was er wel gezellig en werden spelletjes georganiseerd. Al met al een gezellig avondje! Eenmaal thuis snel eten koken, tijdens het koken zie ik in eens een jongen foto’s maken. Wat is die dan aan het doen? Ik kijken (voor het droge eten is een kast met allerlei vakken zo dat iedereen zijn eten op kan bergen) zit er in een van de vakken een possum.. haha ik natuurlijk ook snel een foto maken net op tijd voor dat de eigenaar van het eten gillend komt aan rennen. Ze pakt de possum zo op en zet m buiten neer. Ik denk dat ie dit gewend is want sommigen aaien hem ook gewoon. Om hem buiten te houden geeft iemand zijn overgebleven reist aan hem. Iedereen weer tevreden! daarna eten en de tas weer inpakken. En m’n bed in. M’n voet is een klein beetje boos op mij, misschien iets te veel gedaan.

Smorgens tijdens het ontbijt komen de papagaaitjes ons weer hallo zeggen. Wat een grappige nieuwsgierige beesjes! Daarna uitchecken en op de bus wachten. Eind van de dag met de avond bus. Gelukkig zit Martine ook in deze bus dus zit ik dit keer naast iemand die ik ken. De laatste keer zat er een meisje naast me die stonk echt verschrikkelijk naar zweet echt zo erg dat gewoon meer mensen het roken. Bah bah!

Ik vond Magnetic island heel mooi maar had eigenlijk te weinig tijd misschien als ik wat minder moe was geweest telkens dat ik meer had kunnen doen. Maar had heel graag meer gezien!

1. Marloes Hendriks:
    12 april 2016
    Leuk al die dieren ook in het wild te zien! Mooie foto's ook! Schitterend eiland, wat een fantastische reis maak je toch!