Darwin NT

19 augustus 2016 - Roebuck, Australië

Darwin

‘s Morgens rijden we terug van onze wegcamping naar Darwin. Eerst gaan we naar de bibliotheek voor het internet. We beginnen wat te plannen voor de rest van onze reis. Ook bedenken we wat we deze nacht gaan doen. Iedere keer ver uit Darwin rijden is zonde en er zijn amper tot geen campings hier en als ze er al zijnzijn ze niet te betalen dan kunnen we net zo goed in een hotel.  Webesluiten nadat we het al een paar keer geprobeerd hebben couchsurfing een second shot te geven. Ik benader gewoon iedereen en dit keer kunnen we zelf’s kiezen.

Een uurtje later rijden we naar een appartementencomplex/ hotel. Hier ontmoeten we Rick die ons mee neemt naar verdieping 23 en ons de flat laat zien. Super luxe en een geweldig uitzicht op de stad en de zee. Rick en Lawrence delen de flat en werken ook samen. Ze ontvangen regelmatig gasten via couch surfing en vinden het leuk nieuwe mensen te ontmoeten. De twee jongens zijn echt super aardig en gastvrij.

We kletsen wat, dan geeft hij ons de sleutels en de wifi code en gaat naar zijn werk. Wij kleden ons om en gaan de rest van de dag lekker bij de lagune hangen en wat winkels bekijken.

Als we eind van de dag terug komen ontmoeten we Lawrence, ook een geweldige jongen met ontzettend veel humor. Frankie en ik hadden twee flessen Champagne gekocht om 's avonds gezelligwat op het balkon te drinken. Nadat de jongens beiden een glas hadden gehad gingen ze over op het bier. Dit maakte dat Frankie en ik samen de rest dronken met beiden nog drie appelciders en een biertje. Hmm misschien iets te veel remmen los? We hebben een ontzettend leuke avond gehad zeker een voor in de boeken! Maar dan tja de volgende ochtend hea... we besluiten toch maar dapper naar onze jumping crokodile cruise te gaan.

Op de website stond dat er ieder uur een boot vertrok helaas komen we om half tien aan en gaat de volgende pas om 11 uur.Dan maar even tukken in de auto, nog een paar keer boven de wc hangen en daar gaan we dan in de boot. Het is in de Adelaide river, er zwemmen hier gemiddeld 2000 tot 10.000 krokodillen. Als ze een krokodil dicht bij zien lokken ze hem met een stuk vlees aan een hengel en laten ze een paar keer springen naar het vlees. Ze kunnen door de kracht van hun staart met hun gehele lichaam uit het water komen spectaculair was het zeker!

Na dit uurtje begint de tocht naar huis poor Archie, Frankie en ik zijn allebei doodziek en we moeten dan ook verschillende stops maken. De rest van de dag maar in de flat hangen. Aan het eind van de dag voelen we ons wat beter en besluiten iets van soep te gaan kopen. Maar we eindigen in een sushi restaurant.

‘s Avonds dan maar op tijd erin zo dat we morgen alles kunnen doen wat voor vandaag gepland was. We starten 's morgens met de botantic gardens. Het is niet helemaal om de hoek en we lopen niet de normale weg want plots staan we midden op de golfbaan. Hier worden we ook wel wat vreemd aangekeken maar achteraf weet ik zeker dat we in ieder geval wel de korte weg hadden. De botanic gardens was echt de moeite waard, heel groot en erg mooi! Daarna gaan we door naar het museum of the NorthernTerritory's. ‘s Avonds gaan we naar de avondmarkt, het was enorm druk maar er was lekker eten, wat we op het strand op aten en naar de sunset keken. Ondanks doe hoeveelheid mensen een van de mooiste die ik ooit gezien heb! 's Avonds nog gezellig met de jongens gebabbeld, en ‘s morgens afscheid genomen. Wat een lieverds

Hopelijk zie ik ze ooit nog weer eens! Daarna is het tijd voor ons om verder te gaan! Op naar Broome!

Ps. Nog een leuke aansluiting op mijn vorige blog. De twee jongens werkten voor de brandweer niet de brandweer die in de stad brand blust. Maar ze maken brandjes die wij dus overal zien zo dat er daarna weer nieuwe natuur kan groeien.

1. Christine:
    19 augustus 2016
    Echt leuk al die nieuwe mensen die je leert kennen:D Xx