3e keer Brisbane en start road trip

7 augustus 2016 - Alice Springs, Australië

In de trein naar Brisbane komt er eerst een gek naast ons zitten die vrolijk vertelt dat hij net uit de gevangenis is en nog een hoop meer lulverhalen. Gelukkig zit hij er maar voor een paar haltes naast ons en verlaat dan de trein weer. Als we voor het hostel staan denk ik hee, in dit hostel was ik de eerste keer met Julia en Marie ook. Gelukkig was het een prima hostel en is het wel leuk er even terug te komen. Tijdens het grote concours waar we geweest waren, geloof het of niet, is mijn telefoon gesmolten, nou ja het oplaadpunt dan. Helaas is ie daarbij wel overleden. Nu moest ik een nieuwe hebben en ik zag het niet echt zitten iets goedkoops te kopen wat amper werkt dus daar is ie dan mijn IPhone SE. Maar ja, IPhone en muziek er opzetten tja..?? de usb poort van mijn laptop is kapot en nu? Geen muziek geen leven toch? Toch maar voor 60 dollar mijn laptop na laten kijken en helaas is de chip kapot die de verbinding maakt. Laten maken is 180 dollar. Hmmm plus die 60 dollar is m’n laptop niet echt waard. Hij komt met de optie mijn laptop in te ruilen voor een betere tweedehands. Eigenlijk ben ik heel blij met die andere werkt perfect op die belangrijke usb na dan, deze laptop is wel ook klein maar een stukje dikker en zwaarder. En ik moet 280 dollar bij betalen. Nou ja wat moet dat moet nu kan ik ook niks. Gelukkig kan ik een klein beetje handelen en heb ik de prijs naar 200 dollar gekregen.

Eindelijk muziek heerlijk!

In Brisbane hebben we een wandeling door de stad gemaakt waar je langs leuke plekken loopt lekker koffie gedronken met gebak met een heerlijk uitzicht even fancy voelen!

En dan op zoek naar auto’s. In eerste instantie waren we van plan om nog ergens anders te werken zo dat we zelf een auto konden kopen. Maar Frankie’s visum verloopt daarvoor al te snel en mijn vliegtickets zijn maar een jaar geldig dus we besluiten een auto te huren waar we ook in kunnen slapen. 3200 dollar verder, maar goed verzekerd en het is altijd goedkoper dan elke nacht een hostel. De benzine kost hier tussen de 1.18 en 1.50 dollar dus valt we te overzien. Lets do it, vrijdag halen we onze verschrikkelijk lelijke auto op, maar aan de andere kant heeft het ook wel wat. Iedereen die hem al een keer gehuurd heeft schrijft van alles aan de binnenkant. Zo komen we er achter dat andere mensen hem al van de joint genoemd hebben. Zullen vast geen Nederlanders geweest zijn toch? Wij vinden dit toch wel echt een achternaam dus maken er Archie van der Joint van.

Voor de meesten vast geen big surprise, ik heb m’n vliegtickets aangepast. 14 oktober vlieg ik naar Nieuw Zeeland waar ik het Zuider eiland ga starten met Sanne het meisje dat ik in het vliegtuig heb ontmoet richting HK. We moeten nog even uitvogelen wat het handigste is want het rondje kan maar een kant op en zij heeft alleen tijd voor het Zuidereiland en ik wil graag ook het Noorder eiland doen. Maar dit komt vast goed. Op 18 november vlieg ik naar Bali en 2 maart vlieg ik van Thailand naar huis. Unless I’m running out of money earlier what I hope not :D

Vrijdag halen we onze auto op, onze reis kan beginnen. Na het ophalen van de auto hebben we ongeveer twee uur gereden naar Towoomba. Hier was nog een vrij groot centrum waar we mooi alle boodschappen konden doen. De nodige campingspullen bij Kmart. Ongeveer een uur hiervandaan was een free campside, ook al is het uit de richting ik blijf een Nederlander, gratis is gratis. Toen we hier aan kwamen was het al donker. Een soort van avond eten in elkaar geflanst en dan naar de overkant waar de pub is. Hier een biertje gedronken. Om dat het dorpje echt mini is kent iedereen elkaar en dat maakte dat wij ons niet heel erg welkom voelden.

Daarna maar lekker vroeg slapen. Het was verschrikkelijk koud en de matras was ook niet echt wat waard, dus alles deed ook nog eens pijn. De volgende dag terug naar de Kmart nog een sleepingbag gekocht en een yogamatje voor onder de matras, hopelijk gaat het nu beter. Nog maar een koffie en weer op pad. We rijden de hele dag, elke 80 km is wel een dorp en we komen nog overall McDonalds tegen, dan is het niet echt the Outback toch? Toen we eindelijk de McDonalds achter ons hadden belandden we in Mungallala. Dit is het armste dorp van Australië maar hee, waar in Nederland hebben we schone douches die we gratis kunnen gebruiken? Of het echt de bedoeling was om hier ook te kamperen weet ik niet, maar het was een super plekje.

De dag erna weer lekker door gecrosst, inmiddels kijken we niet meer vol bewondering naar alle roadtrains. Het is natuurlijk ook maar 55 meter haha. Wel word ik een beetje verdrietig van alle dode dieren. Ik denk dat er toch zeker iedere vijfhonderd meter wel een dode kangoeroe ligt, om over de andere dieren maar te zwijgen. We slapen langs de weg op een parkeerplaats, hier zijn alleen toiletten maar we hebben een schitterend uitzicht. De volgende ochtend starten we wat eerder. Om half acht zijn we weer van de partij. Later op de dag komen we weer in een wat groter dorp/stad. En tja dan toch weer die Mc he. Nou ja dan maar even de Wifi misbruiken. Helaas valt er ongeveer nergens wat te beleven, hier en daar wat stops met uitkijkpunten. Hier was dan ook weer het uitkijkpunt, echt gelukkig werd ik er niet van. Allemaal lelijke huizen nou wow. Dan maar weer snel lekker verder. Tegen de avond komen we weer bij een free camping, alleen de sfeer hier is niet zo leuk en er is een hoop water wat betekent een hoop muggen. Het is nog wel even licht dus we besluiten door te gaan de volgende is ongeveer 30 km verderop. Eenmaal hier blijkt het alleen een rust-stop te zijn en mag je er niet slapen. En er is ook geen toilet. Dan nog maar snel weer 30 km, dit is een fijner plekje ook kunnen we onze watertank hier weer vullen.

De volgende ochtend begonnen met een rondje hardlopen. Bij elk dorp gestopt voor een douche maar helaas degene die we gevonden hadden was in de maak. Het laatste dorp was ook niet zo gezellig en verlieten we dan ook maar zo snel mogelijk. Dan maar vier dollar betalen bij een camping voordat ze me in Nederland kunnen gaan ruiken. Het was een vreemde camping vol met alien afbeeldingen en figuren, ruimteschepen en weet ik het allemaal. Maar gelukkig was er warm water, is altijd maar weer de vraag. Daarna weer verder rond 7 uur wordt het donker en vinden we weer een stopplek. De toiletten worden met de kilometer onaangenamer maar we zijn er 7.20PM, we hebben niet zo’n honger en zijn erg moe dus maar een paar rijsttafels gegeten en dan maar slapen. Het is koud en er staat harde wind, dus buiten zitten en lekker sterren kijken is geen optie.

De volgende ochtend ongeveer nog drie uur rijden en dan jaaa ALICE SPRINGS. we hebben wat door de stad gewandeld zijn naar de botanic gardens gelopen wat een hele klim was en de lelijkste botanic gardens waar ik ooit geweest ben maar goed. 's Avonds een camping gevonden waar we kunnen douchen en de was kunnen doen. Het eerste deel van de reis overleefd!

1. Christine:
    8 augustus 2016
    Wat een avontuur weer en super leuk geschreven. Enjoy the good life:D Xx
  2. Jeannette:
    8 augustus 2016
    Mooi of lelijk. Het blijft een mooie ervaring die ze je nooit meer kunnen afpakken :)
  3. Daphne:
    9 augustus 2016
    Het echte camping leven lees ik haha. Lekker van genieten!:) en ben nieuwschierig naar archie the joint haha. Xx